Dag 20 naar Ottersberg

9 juni 2022 - Ottersberg, Duitsland

In de regen wakker geworden. En geen gewone regen, maar natte.

We hebben alles een bietje vochtig ingepakt en vertrokken richting Bremen over de autoweg. Nog geen half uur later trad er weer hetzelfde probleempje op met d’n Harley van ozze Remy. Hij viel wederom stil. De Harley dus. Remy heeft nog ff gesleuteld en we konden weer verder. 2 km en 128 meter om precies te zijn. Onder een mooi viaduct op de E30 moesten we dan toch stoppen.

574AD8B9-C9E5-44F3-A20D-EDDBD366B165

Remy heeft alle anti-godsdienstige verklaringen losgelaten op zijn winterhandschoenen, want die gingen zo soepel uit. De ANWB gebeld en na enige pijn en moeite hebben we onze locatie met hen kunnen delen. Het bericht was dat  er een monteur zou komen of een berger. Dus als het een monteur zou zijn en die het (naar alle verwachting) niet zou kunnen fixen dan moest alsnog de berger komen. Minimale wachttijd 2 uur en dan… in goed overleg en pijn in het hart zijn de wegen gaan scheiden (de clou komt nog…rustig..rustig). Dietmar is richting Duitsland gereden met een slakkegangetje. Remy werd buiten verwachting al binnen een uur opgehaald

B476A2AC-2FCB-4230-8B20-0B131287DE61

en naar een Harley dealer gereden die ook weer in de buurt is gezeten. Via de app tijdens de tussenstop

AF21E648-AFD0-48D6-80E2-AD4E5D77C83D

is er contact geweest en een kleine 3 uur later bleek de motor gefixed te zijn, met een welgemeende ‘succes!’ ermee. Dietmar was toen in Bremen en is naar de dichtstbijzijnde camping gereden. Tentje opgezet, lekker laten drogen. De melkflessen vitamine D gegeven

BAD8C2FE-6E28-4795-97B4-BBA5865A042E

en een poging tot middagdutje gedaan. Om 17:30 was Remy er ook, helaas iets later door file.

0C368EF8-0F5B-484D-9450-B0B20662E55D

Tentje opgezet en ff laten drogen. Fietsjes in de stalling geplaatst.

8A5E62C2-E249-4C90-AB1F-AADEBC27DD88

En we hebben zojuist wederom een romantisch adventure zakjes diner afgerond. Nog even nagenieten van deze enerverende dag.

En omdat het de laatste avond is van deze geweldige reis is Remy nog snel ff naar de winkel gesjeesd voor een zakje chips.

05CF17DA-8359-4349-A72F-92CB646BD419EF950A62-37C0-41CD-9F07-DDE973EC2C24

en ook nog tijd gehad voor een mooi fotoke.

434B359A-2013-417B-98AF-B2EE0BD90228

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Je ouders:
    9 juni 2022
    Jongens, jongens,wat een pech met die motor van Remy!,Nog ,n geluk dat ,t zo niet meteen vanaf ,t begin is gegaan. Maar ,t blijft zuur.Is dat middagdutje nog iets geworden? Ik wil niets ten nadele van die prachtige mannelijke benen zeggen,maar wat vitamine D kan geen kwaad. Geniet nog van de avond en dan wens ik jullie, gute nacht,und morgen wiedergesund aufstehen und eine reise ohne pleite,pech und panne. Auf wiedersehen!
  2. Jaap Brandsma:
    9 juni 2022
    Man, Remy, je zult wel wat hogere goden hebben aangeroepen; hopelijk zat de juiste er bij en is het euvel nu definitief verholpen.
    Fijn ook, Dietmar, de verklaring bij de foto van je “melkflessen”; vond het al knap van je, motorrijden met 2 benen in het gips.
    Hey mannen, houd de moed en de lol er in, goede reis morgen en behouden thuiskomst!👍👊👊
  3. Judith:
    10 juni 2022
    Ah laatste kilometers...de motor wil nog wat langer blijven, niks ervan. Het thuis honk lonkt. Ach, hoort bij het avontuur zullen we maar zeggen, een beetje pech. Succes en veel plezier en bijnaaaa welkom thuis!